Walvissen spelen van jongs af aan en houden dat de rest van hun leven vol. Het heeft een belangrijke functie in hun overlevingsstrategie. Door te spelen kunnen ze zonder grote risico’s van elkaar leren en nieuwe dingen ontdekken in hun omgeving. Het zorgt ervoor dat ze goed zijn voorbereid als het er echt om gaat.
Tim van de Velde
Chief Commercial Officer voor de fijnproevers
Elk bedrijf zou een eigen Tim moeten hebben. Iemand die kijkt met de ogen van een kritische klant. Geen detail ontgaat hem, Tim zit overal bovenop. Dat is eerlijk gezegd best lastig soms, maar vaker nuttig en welkom. De ideale klant volgens Tim is een Bewust Onbekwame Klant. In zijn vocabulaire is dat absoluut geen diskwalificatie, maar groot compliment. ‘Het getuigt van visie en kracht als je je openstelt om nieuwe werelden te ontdekken omdat je gelooft in ons verhaal. Nog voordat je alle details van de reis kent.’ Tim garandeert elke klant dat Whayle het ontastbare tastbaar voor je maakt. Hij is pas tevreden als hij oh’s en ah’s scoort tijdens een presentatie van de resultaten. Dat gebeurt gelukkig vaak. Over geluksmomenten gesproken: Tim is elke zaterdag vroeg uit de veren en gaat dan de Haarlemse markt op. Hij laat zich daar graag inspireren door het versaanbod van de dag. Of deze hobbykok ook thuis oh’s en ah’s oogst als hij de borden op tafel zet? We weten het niet, maar denken van wel.
Tim's insights
Be a Henry
“Als ik had gevraagd wat mensen willen, dan hadden ze snellere paarden gezegd.”
Deze beroemde uitspraak wordt toegeschreven aan Henry Ford. Hij verdreef paarden uit het straatbeeld met massaal geproduceerde zwarte auto’s, de Model T. Destijds een disruptieve innovatie van een visionair ondernemer zonder dat er geavanceerde data analytics aan te pas kwam.