Home 9 Author archive for Sarah Bronkhorst

Sarah Bronkhorst

Kloppend Marketinghart vraagt om datagedreven beslissingen

Kloppend Marketinghart vraagt om datagedreven beslissingen

Met samenwerkingen kom je tot betere inzichten, beamen Herman Knul, databasemarketeer bij de Hartstichting en William Elferink, datascientist bij Whayle. Voor de Hartstichting staat het belang van hun stichting en donateurs hoog in het vaandel, en Whayle’s missie om data in te zetten voor deze belangen creëert een soepele samenwerking tussen de twee partijen. Herman en William spelen hierin de hoofdrol, en werken samen aan hun gedeelde passie om bruikbare inzichten uit data te halen om daarbij betere beslissingen te kunnen nemen.

Guy Mendes de Leon: “Slechte klanten bestaan”

Guy Mendes de Leon: “Slechte klanten bestaan”

Voor verzekeraars is het vaststellen van de nieuwe premies voor klanten ieder jaar een spannend moment. Guy Mendes de Leon kan daar over meepraten. Hij werkte als data scientist mee aan de ontwikkeling van een bleeder analyse voor de klantenportefeuille van een van de grootste verzuimverzekeraars van Nederland. De analyse wijst haarfijn aan wie een jaar pech had met schade of mogelijk structureel een hoger risico loopt.